Kalite Politikası

 
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, üst düzenleyici ve denetleyici bir birim olarak kendisine bağlı ana bilim dallarının proaktif olduğu bir yönetişim modelini benimsemektedir. Dolayısıyla, ana bilim dallarının yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mevzuata uygun görüş ve kararları Enstitümüz tarafından tatbik alanında merkezi bir konumda addedilmektedir. Yönetişim politikamız kapsamında, kurumumuzda, enstitü, ana bilim dalları ve öğretim üyeleri arasındaki bilgi akışının etkili bir biçimde gerçekleşmesine ve ana bilim dalı akademik kurullarının (ADAK) sağlıklı biçimde işletilmesine önem verilmektedir.
 
Aktif lisansüstü programlara öğrenci alımındaki temel stratejimiz, -üniversitemizin Ankara-İstanbul-Bursa üçgeninde seçkin bir konumda yer almasından da destek alarak - nicelikten çok niteliğe önem verme ve alım koşullarını kaliteyi beraberinde getirecek gerçekçi bir düzeyde belirlemektir. Bu kapsamda kalite merkezli olarak, programlarda hem ulusal hem de uluslararası öğrenci sayılarının arttırılması hedeflenmektedir. Bu çerçevede, tematik ve interdisipliner-transdisipliner programların çoğaltılması hedefi bu stratejiyi desteklemektedir.
 
Enstitümüz, ana bilim dallarıyla koordineli biçimde, kaliteden ödün vermeden, tüm başvuruların hassasiyetle ve daha önceden belirlenmiş standartlar eşliğinde değerlendirilmesi suretiyle uluslararasılaşma çizgisini daha yukarıya taşımayı hedeflemektedir. Bu çerçevede ana bilim dalları, TÖMER ve Yabancı Diller Yüksekokulu başta olmak üzere tüm paydaşlarla hem niteliği hem de niceliği arttıracak biçimde koordineli çalışılmaktadır. Devletimizin uluslararasılaşmayla ilgili temel politikası bağlamında söz konusu öğrenciler, ülkemizin, dilimizin ve kültürümüzün gönüllü birer elçisi olarak değerlendirilmekte ve bu durum uluslararasılaşmayı arttırma noktasında en büyük motivasyonumuz olarak öne çıkmaktadır.
 
Enstitümüz aşağıda belirtilen esasları Temel Değerler olarak kabul eder;
•          Öğrenci odaklılık
•          Anabilim Dalı merkezli yönetişim ve katılımcılık
•          Nitelikli uluslararasılaşma
•          Bilimsellik
•          Teşvik edicilik
•          Yenilikçilik ve girişimcilik
•          Sürdürülebilirlik
•          Paydaş memnuniyeti
•          Hoşgörü, nezaket ve saygı ilkelerini benimseme
 
 
GOVERNANCE POLICY
 
Bolu Abant Izzet Baysal University, Institute of Graduate Studies, as a higher regulatory and supervisory organization adopts a governance policy in which its departments exert their duties proactively. Hence, their point of views and decisions in accordance with the legislation within the framework of the powers and responsibilities of the departments are accepted by our Institute in a central position. Within the scope of our governance policy, importance is given to the effective flow of information between the institute, departments and faculty members and the influential operation of the academic boards of the departments.
Our main strategy in recruiting students to active postgraduate programs is to give importance to quality rather than quantity, and to determine the admission conditions at a realistic level that will bring quality together, supported by the fact that our university is in a strategic and vital position in the Ankara-Istanbul and Bursa triangle.
In this context, it is aimed to increase the number of both national and international students in the programs, based on quality. In this framework, the goal of multiplying thematic and interdisciplinary-transdisciplinary programs supports this strategy. Our institute aims to carry the internationalization line in a higher position by evaluating all applications with precision and in accordance with pre-determined standards, in coordination with the departments, without sacrificing quality.
In this framework, we work in coordination with all stakeholders, especially the departments, Turkish Language Teaching Application and Research Centre (TOMER) and the School of Foreign Languages, to increase both quality and quantity. In the context of our state's basic policy on internationalization, these students are considered as voluntary ambassadors of our country, language and culture, and this situation stands out as our greatest motivation in increasing internationalization.

Our Institute accepts the following principles as Core Values;
• Learner Centeredness
• Department centralization and participation
• Qualified internationalization
• Scientificness
• Encouragement
• Innovation and entrepreneurship
• Sustainability
• Stakeholder satisfaction
• Adopting the principles of tolerance, courtesy and respect